ده راه تناسب‌اندام در تابستان

تناسب اندام و سلامت

داشتن اندامی مناسب و خوب برای همه افراد یک دغدغه ذهنی است که شاید به دلیل سفرهای ساحلی و تابستانی بیشتر از هر زمان دیگری احساس شود. اگر شکم بزرگی دارید و از ظاهر خود راضی نیستید، بازهم می‌توانید برای داشتن اندامی مناسب اقدام کنید. راه‌های ساده‌ای برای لاغر شدن در تابستان وجود دارد که در اینجا به ده مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم و شما می‌توانید از همین امروز شروع کنید.

هرروز پنج دقیقه ورزش کنید

رابرت سیالدینی می‌گوید تعهدات کوچک موجب تغییرات بزرگ هستند. یک روانشناس دیگری به نام بی جی فاگ هم این حرف را تأیید کرده است. اگر می‌خواهید به‌سرعت کاهش وزن داشته باشید خود را متعهد کنید تا حداقل روزی پنج دقیقه ورزش کنید. این جلسات پنج‌دقیقه‌ای را اضافه کنید و در آخر خواهید دید به‌صورت ناخودآگاه زمان بیشتری را برای ورزش صرف خواهید کرد.

تمام کالری‌های مایع را با آب جایگزین کنید

کالری‌هایی که به‌صورت مایع کسب می‌کنید یکی از اصلی‌ترین عوامل اضافه‌وزن هستند. نوشابه‌ها به‌تنهایی ۱۵۰ کالری و قند موردنیاز یک روز کامل را دارا هستند و اگر شما این میزان قند مصرفی را نسوزانید حتماً اضافه‌وزن پیدا خواهید کرد. با جایگزین کردن محصولات لبنی، آب و چای به‌جای نوشابه‌ها و آبمیوه‌های پرکالری می‌توانید حدود صدها کالری در روز ذخیره کنید، که به شما برای کم کردن دو پوند وزن در ماه یا بیشتر کمک می‌کند.

بیشتر از یک روز در هفته بیرون غذا نخورید

غذای رستوران شامل بیش از ۱۱۰۰ کالری است که این رقم شامل پیش‌غذا، نوشیدنی و دسر نیست. اگر همهٔ این‌ها را باهم حساب کنیم، شما تنها با یک‌شب غذا خوردن در بیرون از خانه به بدن خود در حدود ۲۰۰۰ کالری رسانده‌اید. پس در خانه بمانید و غذای سالم و مخصوص خود را تهیه کنید، اگر هم می‌خواهید بیرون غذا بخورید بهتر است رستوران‌هایی را انتخاب کنید که منوی کم‌کالری دارند.

با استفاده از گیاهان معطر و مرکبات به غذاهای خود طعم دهید

آشپزی با روغن، کره و نمک، موجب اضافه‌وزن و به خطر افتادن سلامتی می‌شود. به‌جای این‌ها از سبزی‌های معطر و لیمو و مرکبات استفاده کنید. برای این موضوع می‌توانید از ترکیبات زیر استفاده کنید:

  • آب‌لیمو، برگ ریحان و پنیر پارمزان
  • آب‌لیمو، گشنیز و فلفل سیاه
  • آویشن، رزماری و کمی نمک دریایی

هفت دقیقه بیرون از خانه

تحقیقات نشان داده است ورزش کردن و فعالیت‌های بیرون از خانه می‌توانند مفیدتر از فعالیت‌های طولانی‌مدت باشند، حتی اگر کوتاه و به مدت تنها هفت دقیقه باشند. این فعالیت‌ها باعث می‌شوند شما تعرق بیشتری داشته باشید و درنتیجه زودتر کالری بسوزانید.

هرروز صبحانه بخورید

با توجه به بزرگ‌ترین پایگاه تحقیقات کنترل وزن در جهان، افرادی که صبحانه می‌خورند راحت‌تر و بیشتر وزن کم می‌کنند و می‌توانند متناسب بمانند. پس هرروز صبح صبحانه‌ای سالم شامل تخم‌مرغ، بلغور و میوه‌های فصل و تازه بخورید.

غذای صحیح، کاهش وزن سریع

طی تحقیقات انجام‌شده بر روی ۱۲۰.۰۰۰ مرد و زن سالم در طی بیست سال مشخص‌شده است خوردن برخی از خوراکی‌ها و غذاها به کاهش وزن کمک به سزایی خواهند کرد.

  • سبزی‌ها
  • غلات
  • میوه‌ها
  • ماست

پرهیز از مصرف

برخی از خوراکی‌ها را نباید بخورید. تحقیقات نشان داده خوردن دسرها، غذاهای سرخ‌شده، نوشیدنی‌های پر قند و… باعث اضافه‌وزن شما خواهند شد.

برنامه‌ریزی کنید چگونه، چه وقتی، چه چیزی بخورید

با انجام چندین تحقیقات مشخص‌شده است که چاقی گاهی ریشه‌های روانی نیز دارد و شما با برنامه‌ریزی و تهیهٔ لیست خود را ازنظر روانی آماده می‌کنید تا برخی از نکات را رعایت کنید. به‌طور مثال اگر قرار است امشب شام را بیرون صرف کنید از قبل انتخاب کنید که قرار است چه غذایی بخورید تا در هنگام دیدم منو وسوسه نشوید و غذایی پرکالری سفارش بدهید.

به رژیم غذایی فکر نکنید

رژیم‌های غذایی اغلب اوقات کار نمی‌کنند. اگر شما با رعایت رژیمی خاص کاهش وزن داشته باشید، پس از پایان دوره رژیم به حالت اولیه خود بازخواهید گشت. پس به فکر تغییر عادات غذایی خود باشید. این عادات را هرروز تکرار کنید و بگذارید برنامهٔ روزانه شما شود، آنگاه به‌راحتی وزن کم می‌کنید و متناسب هم باقی می‌مانید.