غذاهایی که برای سلامت پوست مفیدند

غذاهایی که برای سلامت پوست مفیدند

با وجود تمام کرم‌ها و تمیز کننده‌ها و موادی که به پوست خود می‌زنیم، خیلی راحت از بهترین راه تقویت پوست، یعنی رژیم غذایی چشم پوشی می‌کنیم. غذاهای مغذی که مملو از چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان هستند، برای سلامت پوست بسیار مفیدند، چراکه رطوبت را به پوست اضافه می‌کنند و امر بازسازی سلول‌ها را تسریع می‌بخشند و پوست را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. داشتن تغذیه سالم در تعادل هورمون‌ها تأثیر دارد. یکی از تأثیرات عدم تعادل هورمون‌ها آکنه است که به وضوح می‌توان آن را در دوران قاعدگی خانم‌ها مشاهده نمود.
از طرفی غذاهای فرآوری شده همانند لبنیات، گلوتن و دیگر مواد غذایی التهابی منجر به زدن جوش می‌شوند. التهاب از جمله دلایل اصلی و مستقیم آکنه است، پس مهم است که از این دست غذاها پرهیز کنید تا پوستتان سالم بماند.

غذاهایی که برای سلامت پوست مفیدند

هرکسی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. پس بهتر است با آزمون و خطا موادی را اضافه یا حذف کنید تا ببینید پوست شما به کدام مادهٔ غذایی واکنش نشان می‌دهد. اگر با خوردن یک مادهٔ غذایی پوست شما جوش زد، یک دفتر تهیه کنید و این مواد را با راه حل‌های از بین بردن این جوش‌ها، یادداشت کنید.
با وجود تفاوت‌های فردی، یک سری از مواد غذایی هستند که به زیبایی و سلامت پوست شما کمک می‌کنند. در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ماهی قزل آلا

قزل آلا منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای پوست بسیار لازم و حیاتی است. امگا ۳ سلول‌های پوست را از آسیب‌های ناشی از اشعهٔ خورشید، آلودگی و سموم محافظت می‌کند.

گردو

گردو از دیگر منابع امگا ۳ است و انتخاب بسیار خوبی برای افراد گیاه خواری است که اکثراً کمبود ویتامین دارند.

روغن زیتون

مطالعات نشان می‌دهد کسانی که از روغن زیتون بیشتری استفاده می‌کنند، دیرتر نشانه‌های پیری در آن‌ها پدیدار می‌شود. چربی‌های اشباع نشده در جوان نگه داشتن پوست تأثیر دارد، در حالی که آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را معکوس می‌کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از فلاونوئید است. این ماده از دستهٔ آنتی‌اکسیدان‌هاست که به آب رسانی به پوست کمک می‌کند و احساس نرمی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به سراغ شکلات‌هایی با درصد ۷۰ به بالا بروید. آن‌ها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و هر روز یک تکه بخورید که کالری بیش از حد هم به بدن شما نرسد.

چای سبز

چای سبز منبع غنی آنتی‌اکسیدانهاست که جریان خون را بالا می‌برد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به پوست شما می‌رساند.

کلم کالی

کلم کالی یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی بر روی کرهٔ زمین است. ۹۰ درصد ویتامین ث روزانهٔ ما از طریق این مادهٔ غذایی تأمین می‌شود. ویتامین ث باعث افزایش تولید کالوژن و فیبر می‌شود که پوست ما را قوی نگه می‌دارد. همچنین ویتامین ث و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها اثر رادیکال‌های آزاد را معکوس می‌کنند و اثرات مخرب اشعهٔ یو وی را کاهش می‌دهند.

رزماری

گیاهانی همچون رزماری منبع سرشاری از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و دریافت آنتی‌اکسیدان بیشتر به معنای کاهش اثرات مخرب نور خورشید و کاهش احتمال ابتلا به ملانوم است.

آب

هیچ چیزی همچون آب پوست شما را زیبا و باطراوت نگه نمی‌دارد. خوردن آب به اندازهٔ کافی می‌تواند رطوبت پوست شما را تأمین کند. آب هندوانه از جمله موادی است که می‌تواند آب بدن را تأمین کند.
حواستان باشد که محصولاتی که به منظور تمیز کردن پوست مصرف می‌شوند، می‌توانند موجب خشکی و التهاب پوست شوند. کمی به پوست خود در برابر مواد شیمایی استراحت دهید. به تغذیه خود اهمیت دهید و فست فود کمتر بخورید. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم را بالا ببرید. اگر این رویه را ادامه دهید پوستی شاداب و با طروات خواهید داشت.

این مطالب را نیز بخوانید: