نکات مهم در انتخاب و خرید کفش زنانه پاشنه بلند

کفش زنانه پاشنه بلند

کفش زنانه برای خانم‌ها یکی از جذاب‌ترین پوشیدنی‌هایی است که نه تنها با آن زیباتر می‌شوند، بلکه اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند و با وقارتر می‌شوند. همیشه خانمها برای خریدن کفش زنانه وسواس زیادی به خرج می‌دهند تا بهترین انتخابی که می‌توانند را داشته باشند. نکته‌ای که شاید در این راه به آن توجه نکنند فقط قیمت کفش نیست. گاهی آنها راحتی و مناسب بودن کفش را فدای زیبایی می‌کنند.اما واقعا چه نکاتی در خریدن یک کفش زنانه پاشنه بلند مهم است؟

نکات مهم در انتخاب و خرید کفش زنانه پاشنه بلند

۱- همیشه کفش‌های پاشنه بلند اندازه پای خود را خریداری کنید.

نخستین و مهم‌ترین فاکتور هنگام کفش زنانه پاشنه ‌بلند، قواره و سایز آن‌ها است. اگر پاهای شما پهن است، باید کفش‌هایی با کفی پهن‌تر را انتخاب کنید و بالعکس اگر پاهای ظریفی دارید، کفش‌هایی با قواره باریک‌تر برای شما مناسب‌تر هستند. سایز کفش پاشنه بلند مولفه‌ دیگری است که به اندازه قواره کفش از اهمیت زیادی برخوردار است. کفشی که می‌خرید هرچقدر هم شیک و جذاب باشد، در نهایت اگر اندازه پای شما نباشد، دیر یا زود پای شما را اذیت خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که داشتن یک کفش زیبا ارزش تحمل درد را ندارد.

۲- همواره ارتفاع کفشتان را متناسب با مناسبت و مدت زمانی که می‌خواهید آن را بپوشید انتخاب کنید.

همه خانم‌ها اغلب کفش‌های پاشنه بلندی با ارتفاع‌های متفاوت دارند. همیشه اندازه پاشنه کفشتان را با توجه به برنامه روزانه و مناسبتی که می‌خواهید آن را بپوشید انتخاب کنید. بعنوان مثال یک جفت کفش با پاشنه ۱۵ سانتی برای رفتن به خرید یا جلسات کاری مناسب نیست، چراکه ایستادن بر روی این کفش‌ها به مدت طولانی به شدت به پاهای شما فشار خواهد آورد. چنین کفش‌هایی بیشتر برای میهمانی‌هایی که در آن‌ها بیشتر وقت شما به نشستن می‌گذرد مناسب هستند.

۳- کفش‌های لژدار راحتی بپوشید.

کفش‌های لژدار راحتی هم قد شما را بلندتر نشان می‌دهند و هم بسیار راحت هستند. با وجود اینکه شاید این کفش‌ها در مقایسه با کفش‌های پاشنه بلند رسمی شیک نباشند، اما شما را مانند افراد معروف نشان خواهند داد.

۴- پاهای خود را ماساژ دهید.

پاهای شما در طول روز فشار زیادی را تحمل می‌کنند و وزن شما تمام مدت بر روی پاهای شماست. بنابراین، همانند دیگر ماهیچه‌های بدن باید از آن‌ها مراقبت ویژه به عمل آورید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که حداقل یک بار در ماه به حمام سم زدایی کف پا بروید. علاوه بر این، بطور منظم از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا نرمی و طراوت پاهایتان حفظ شود. هر شب قبل از خواب با استفاده از کرم مرطوب کننده ۵ دقیقه پاهای خود را ماساژ دهید.

۵- کفش‌های پاشنه بلند چرمی جدید خود را کمی حرارت دهید.

هنگامی که یک جفت کفش پاشنه بلند چرمی می‌خرید، بسیار سخت و غیرقابل انعطاف است. ابتدا کفش پاشنه بلند را بپوشید و با یک سشوار از فاصله حدود ۲۵ سانتی متری آن‌ها را به مدت ۱ دقیقه گرم کنید. با این کار کفش‌های چرمی شما نرم تر خواهد شد و در آن‌ها احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.