۷ علت که یوگا به کاهش وزن کمک می‌کند

7 علت که یوگا به کاهش وزن کمک می‌کند - والامد

وقتی صحبت از یوگا می‌شود، آیا به چهارزانو نشستن و ایجاد صدای «اوم» به مدت ۶۰ دقیقه فکر می‌کنید؟ اکثر مردم وقتی به یوگا فکر می‌کنند، به یاد عرق کردن، حرکات سنگین، سنگین نفس کشیدن، بدن متوازن و کاهش وزن می‌افتند! یوگا انواع مختلفی دارد، یوگای قدرتی در کنار انواع دیگر یوگا مانند آنوسارا، وینیاسا و بیکرام می‌تواند یک ورزش حسابی باشد و بدن شما را بسازد یا وقتی به درجه بالایی رسیدید به شما کمک می‌کند تمرین‌های خود را ترکیب کنید. در کلاس یوگای قدرتی، هر جلسه به تمرین‌های سخت می‌گذرد. تست استقامت برای بدن و ذهن. حتماً عرق می‌کنید، باید آب همراه داشته باشید، و قوی‌تر و لاغرتر شدن نتیجه طبیعی این ورزش است. اما لازم نیست که حتماً یک یوگی قدرتمند شوید تا بتوانید از مزایای یوگا بهره‌مند شوید. خصوصاً مزایای کاهش وزن یوگا. درست است، یوگا به شما کمک می‌کند که بنا به دلایل مختلف در انواع کلاس‌های یوگا، کمر خود را باریک کنید.

چرا یوگا به کاهش وزن کمک می‏‌کند

۱- به دست آوردن قدرت طبیعی

شما عضلات خود را در ژست‌های مختلف (خصوصاً ژست‌های تعادلی) تمرین می‌دهید و این کار به بهتر شدن متابولیسم و قدرت گرفتن عضلات کمک می‌کند.

۲- افزایش ضربان قلب و فعال شدن حرارت داخلی بدن

وقتی حرکات تندتر و تنفس با آن‌ها هماهنگ می‌شود (خصوصاً در مجموعه سلام آفتاب)، سیستم گردش خون بدون اینکه به قلب، زانوها و مچ پاها فشار آورد، خون بیشتری پمپاژ می‌کند.

۳- تحریک نیروی حیاتی سیستم گوارش

اگر سیستم گوارش ضعیف باشد، گوارش به‌درستی صورت نمی‌گیرد و موجب افزایش وزن می‌شود. کبد تنبل مانعی برای متابولیسم است. از سوی دیگر، کبد قوی کمک می‌کند تا شما غذا را بهتر هضم کنید و غذا کمتر در سیستم گوارش باقی بماند. همه انواع ژست‌هایی که باید در آن‌ها از پشت خم شوید، کل ناحیه شکمی را تمرین می‌دهد و موجب انعطاف‌پذیری ستون فقرات می‌شود تا انعطاف کل بدن بیشتر شده و اعضای داخلی بهتر در جایگاه خود قرار گیرند.

۴- انعطاف دادن به روده بزرگ به از بین رفتن گرفتگی‌ها کمک می‌کند

با انجام «باندا»ها می‌توان به این هدف رسید. بانداها، «قفل»های داخلی هستند که انرژی را در نواحی معینی از بدن نگه می‌دارند تا انرژی حیاتی شما را در تعادل نگه دارند. بانداها به سفت شدن عضلات شکمی هم کمک می‌کنند.

۵- کاهش ولع برای غذاهای پر کربوهیدرات

اکثر کلاس‌های یوگا با ساواسانا به پایان می‌رسند. شاید ساده به نظر برسد اما ژست چالش‌برانگیزی برای استراحت است. شما در این ژست یاد می‌گیرید که همه عضلات بدنتان را شل کنید و سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک خود را هماهنگ کنید. اگر این ژست را به‌درستی انجام دهید، کانال‌های انرژی شما را در بدن باز می‌کند و تنش‌هایی را که موجب ولع برای خوردن غذاهای پر کربوهیدرات می‌شود، از بین می‌برد.

۶- فعال کردن غده تیروئید

برخی از ژست‌ها مانند ایستادن روی شانه‌ها، غده تیروئید را فعال می‌کنند. این غده نقش مهمی در داشتن وزن سالم ایفا می‌کند زیرا متابولیسم را تنظیم می‌کند.

۷- سم‌زدایی

ژست‌های چرخشی به از بین رفتن سموم ناخواسته در بدن کمک می‌کند. سموم و عوامل دفع آن در بافت‌های چربی نگه داشته می‌شوند تا به رقیق کردن سم آن‌ها کمک کند. با خارج کردن آن سموم از بدن، بدن دیگر نیازی به سلول‌های چربی ندارد.

اگر تاکنون یوگا نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنم در منطقه خود دنبال یک کلاس یوگا بگردید، در اینترنت ویدئوهای یوگا را تماشا کنید یا در یک کلاس یوگای مجازی ثبت‌نام کنید! یوگا واقعاً روش فوق‌العاده برای کمک به آرامش و وحدت بدن و ذهن و بخشی از سبک زندگی سالم است.

این مطالب را نیز بخوانید: